Translate

måndag 15 augusti 2016

Rehab 3

Träningsvärken från fredagens rehab-pass hade precis börjat ge med sig när det var dags att för ännu mera träning.

På dagens schema ingick att arbeta med det personliga träningsprogrammet och min sjukgymnast, Pernilla, visade vad jag skall fokusera på.  Det är väl inte direkt roliga övningar. I mitt fall handlar det mycket om att öka rörlighet i leder som påverkats av MS och Bechterew. Det är bara att nöta.

Före fikat träffade jag min kurator Stephan.  Han var min kurator under förra rehab-perioden och jag tror att han såg en något förändrad "patient" som är betydligt tryggare i sin sjukdom och ärligare och kärleksfullare mot sig själv.

Efter fikat blev det ett svettigt pulstränings-pass. Konditionen var inte så risig som jag befarat. Roligt pass var det också.

Som belöning fick vi avsluta förmiddagen  med avspänning. Jag somnade så gott, så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar