Translate

lördag 13 augusti 2016

Rehab 2

Jag Igår, fredag, var det dags för det andra rehab-passet. Det blev ett ganska fysiskt pass vilket jag känner av i kroppen idag. Det är inte många muskler som inte ömmar.  Egentligen är det inte så konstigt att det känns som om jag blivit överkörd av en ångvält, eftersom jag inte tränat ordentligt sedan i våras. En timmes "Funktionell styrketräning"  med  efterföljande stretch i ytterligare tre kvart var en nyttig genomkörare av min gamla lekamen.
 
Förutom dessa båda aktiviteter innehöll fredagens rehab ytterligare kartläggning av balansen samt "Studio" vilket är praktisk arbetsterapi.  Här kommer jag att behöva jobba med att lära mig att vara nöjd och känna när mitt arbete är "good enough".  Jag får säkert anledning att återkomma till detta senare.

 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
Mörbultad men nöjd i massagestolen efter rehab
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar